سايت مذهبي حضرت عباس

به سايت مذهبي حضرت عباس خوش آمديد .

PostImageBlock
سايت حضرت عباس" border="0">
/endPostImageBlock

 

امام صادق عليه السلام :

ثَلاثَةٌ لاتُعرَفُ إِلاّ فى ثَلاثِ مَواطِنَ: لايُعرَفُ الحَليمُ إِلاّ عِندَ الغَضَبِ وَلاَ الشُّجاعُ إِلاّ عِندَ الحَربِ وَلا أَخٌ إِلاّ عِندَ الحاجَةِ؛
سه كس اند كه جز در سه جا شناخته نمى شوند: بردبار جز در هنگام خشم، شجاع جز در جنگ و برادر جز در هنگام نيازمندى.

بحارالأنوار، ج78، ص229، ح9

تاریخ : سه شنبه 6 فروردين 1392 زمان : 1:54

نویسنده : اميرعباس PostRateBlock /endPostRateBlock OnlyMorePostBlock
نمایش این کد فقط در ادامه مطلب
/endOnlyMorePostBlock

(نظر)

محبوب کن - فیس نمافيس بوك

PostImageBlock
سايت حضرت عباس" border="0">
/endPostImageBlock

24-

حضرت صادق عليه السّلام فرمود عقل راهنماى مؤمن است.

25-

امام صادق عليه السّلام از پيغمبر (ص) نقل ميكند كه فرمود: اى على هيچ تهيدستى سخت‏تر از

نادانى و هيچ مالى سودبخش‏تر از عقل نيست.

26-

امام باقر عليه السّلام فرمود چون خدا عقل را آفريد باو فرمود پيش بيا، پيش آمد فرمود برگرد،

برگشت فرمود بعزت و جلالم مخلوقى بهتر از تو نيافريدم، امر و نهى و پاداش و كيفرم متوجه

تو است.

27-

اسحاق بن عمار گويد بحضرت صادق عليه السّلام عرض كردم: نزد مردى ميروم و بعضى

از سخنم را ميگويم او تمام مقصود مرا ميفهمد و مردى ديگر نزد او ميروم و تمام سخنم را

باو ميگويم او طبق گفته من جواب ميدهد و مردى ديگر نزد او ميروم و سخنم را ميگويم او

(چون مقصود مرا نميفهمد) ميگويد دوباره بگو. فرمود: اى اسحاق ميدانى چرا چنين است؟

گفتم: نه، فرمود: آنكه تمام سخن ترا از بعض گفتارت ميفهمد، كسى است كه نطفه‏اش با عقلش

خمير شده است و آنكه پس از اتمام سخنت جوابترا ميگويد كسى است كه عقلش در شكم مادر

باو آميخته است و آنكه چون سخنش گوئى گويد: دوباره بگو كسى است كه پس از بزرگ شدن

عقلش باو آميخته شده او است كه ميگويد دوباره بگو.

تاریخ : دو شنبه 5 فروردين 1392 زمان : 21:43

نویسنده : اميرعباس PostRateBlock /endPostRateBlock OnlyMorePostBlock
نمایش این کد فقط در ادامه مطلب
/endOnlyMorePostBlock

(نظر)

محبوب کن - فیس نمافيس بوك

PostImageBlock
سايت حضرت عباس" border="0">
/endPostImageBlock

21-

حضرت باقر عليه السّلام فرمود:

چون قائم ما قيام كند خداوند دست رحمتش را بر سر بندگان

گذارد پس عقولشان را جمع كند و (تا پيروى هوس نكنند و با يك ديگر اختلاف نورزند) و در

نتيجه خردشان كامل شود (متانت و خود نگهداريشان كامل شود).


22-


حضرت صادق فرمود:

حجت خدا بر بندگان پيغمبر است و حجت ميان بندگان و خدا عقل

است.

23-


و فرمود:

پايه شخصيت انسان عقل است و هوش و فهم و حافظه و دانش از عقل سرچشمه

ميگيرند. عقل انسان را كامل كند و رهنما و بيناكننده و كليد كار اوست و چون عقلش بنور

خدائى مؤيد باشد دانشمند و حافظ و متذكر و با هوش و فهميده باشد و از اين رو بداند چگونه

و چرا و كجاست و خير خواه و بدخواه خود را بشناسد و چون آن را شناخت روش زندگى و

پيوست و جدا شده خويش بشناسد و در يگانگى خدا و اعتراف بفرمانش مخلص شود و چون

چنين كند از دست رفته را جبران كرده برآينده مسلط گردد و بداند در چه وضعى است و براى

چه در اينجاست و از كجا آمده و بكجا ميرود؟ اينها همه از تأييد عقل است.

تاریخ : دو شنبه 5 فروردين 1392 زمان : 21:39

نویسنده : اميرعباس PostRateBlock /endPostRateBlock OnlyMorePostBlock
نمایش این کد فقط در ادامه مطلب
/endOnlyMorePostBlock

(نظر)

محبوب کن - فیس نمافيس بوك

PostImageBlock
سايت حضرت عباس" border="0">
/endPostImageBlock

20-

ابن سكيت گويد بامام دهم عليه السّلام عرض كردم:

چرا خدا حضرت موسى را با وسيله عصا و يد و بيضا و ابزار ابطال جادو فرستاد و حضرت

عيسى را با وسيله طبابت و حضرت محمد را- كه بر او و خاندانش و پيمبران درود باد-

بوسيله كلام و سخنرانى حضرت فرمود: چون خدا موسى عليه السّلام را مبعوث كرد

جادوگرى بر مردم آن زمان غلبه داشت پس او از طرف خدا چيزى آورد كه مانندش از

توانائى آنها خارج بود و بوسيله آن جادوى آنها را باطل ساخت و حجت را برايشان ثابت كرد

و عيسى عليه السّلام را در زمانى فرستاد كه فلج و زمينگيرى زياد شده بود و مردم نياز بطب

داشتند پس او از جانب خدا چيزى آورد كه مانندش را نداشتند پس باجازه خدا مردگان را زنده

كرد و كور مادرزاد و پيس را درمان نمود و حجت را برايشان ثابت كرد. و حضرت محمد

(ص) را در زمانى فرستاد كه خطبه‏خوانى و سخنورى- بگمانم شعر را هم فرمود- زياد شده

بود، پس آن حضرت از طرف خدا پندها و دستوراتى شيوا آورد كه گفتار آنها را باطل كرد و

حجت را برايشان تمام نمود. ابن سكيت گفت بخدا هرگز مانند ترا نديدم بفرمائيد در اين زمان

حجت خدا بر مردم چيست فرمود: عقلست كه بوسيله آن امام راستگو را ميشناسد و تصديقش

ميكند و دروغگو را ميشناسد و تكذيبش مينمايد. ابن سكيت گفت بخدا جواب درست همين است.

تاریخ : دو شنبه 5 فروردين 1392 زمان : 21:38

نویسنده : اميرعباس PostRateBlock /endPostRateBlock OnlyMorePostBlock
نمایش این کد فقط در ادامه مطلب
/endOnlyMorePostBlock

(نظر)

محبوب کن - فیس نمافيس بوك

RelatedPostsBlock /endRelatedPostsBlock CommentBlock
ارسال برای این مطلب
این توسط [Comment_Author] در تاریخ [Comment_Date] و [Comment_Time] دقیقه ارسال شده است

[Comment_Gavator]

[Comment_Content]


[Comment_Form] [Comment_Page]
/endCommentBlock

صفحه قبل 1 ... 79 80 81 82 83 ... 87 صفحه بعد