شب ليلة المبيت در ماه ربيع الاول

به سايت مذهبي حضرت عباس خوش آمديد .

PostImageBlock
سايت حضرت عباس" border="0">
/endPostImageBlock

  

اعمال شب ليلة المبيت در ماه ربيع الاول


سايت مذهبي حضرت عباس


شب اوّل سال سيزدهم بعثت مبداء هجرت حضرت رسول صَلَّى اللَّهِ عَلِيهِ وَ اله بود از مكّه معظّمه به مدينه منوّره و در آن شب در غار ثور مختفى شد و حضرت اميرالمؤمنين عليه السلام جان خود را فداى جان شريف او نمود و در جاى آن حضرت خوابيده از شمشيرهاى قبايل مشركين پروا نكرد و فضل خود و مُواساة و برادرى خود را با حضرت رسول صَلَّى اللَّهِ عَلِيهِ وَ اله بر جميع عالم ظاهر گردانيد و آيه كريمه وَمِنَ النّاسِ مِنْ يَشْرى نَفْسَهُ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللّهِ در شاءنش نازل شد روز اوّل علماء گفته اند مستحبّ است كه براى تشكّر نعمت سلامتى رسول خدا و اميرالمؤ منين صلوات الله عليهما روزه بدارند .

و زيارت آن دو بزرگوار در اين روز مناسب است و سيّد در اقبال براى اين روز دعايى نقل فرموده و در اين روز به قول شيخ و كفعمى حضرت عسكرى عليه السلام وفات كرده و مشهور .

روز هشتم است و شايد در چنين روز، اوّلِ مرض آن حضرت بوده روز هشتم سنه دويست و شصت وفات حضرت امام حسن عسكرى عليه السلام واقع شده و حضرت صاحب الامر صلوات الله عليه به منصب جليل امامت فايز گرديده مناسب است آن دو بزرگوار را در اين روز زيارت كردن .

روز نهم روز عيد بزرگ و روز عيد بَقْر است و از براى آن شرح بزرگى است كه در جاى خود ذكر شده و روايتى نقل شده كه هر كه در اين روز چيزى انفاق كند گناهانش آمرزيده شود و گفته اند كه مستحبّ است در اين روز اطعام برادران مؤ من و خوشنود گردانيدن ايشان و توسعه دادن در نفقه و پوشيدن جامه هاى نو و شكر و عبادت حق تعالى كردن و اين روز، روز برطرف شدن غمها است و روز بسيار شريفى است و چون روز هشتم ماه وفات امام حسن عسكرى عليه السلام بوده اين روز، روز اوّل امامت حضرت صاحب الزّمان اَرْواح الْعالَمينَ فِداهُ و سَبَب مزيد شرافتش خواهد بود .

روز دوازدهم به قول جناب كلينى و مَسعُودى و مشهور بين عامّه ولادت با سعادت حضرت رسول صَلَّى اللَّهِ عَلِيهِ وَاله است و مستحبّ است در آن دو ركعت نماز در ركعت اوّل بعد از حمد سه مرتبه قُل يا اَيُّهَا الْكافِرُونَ و در دوّم سه مرتبه توحيد و در اين روز نيز آن حضرت به مدينه ورود فرمود و شيخ فرموده كه در مثل چنين روز از سنه صد و سى و دو دولت بَنى مروان منقضى شد .

 

روز چهاردهم سنه 64 شصت و چهار يزيد بن معاويه به دركات جحيم شتافت و در اخبارالدّول است كه يزيد به مرض ذات الجنب در حوران از دنيا رفت جنازه اش را به دمشق آوردند و در باب صغير او را دفن كردند و قبرش اينك مزبله مى باشد و سنين عمرشبه سى و هفت رسيده بود و خلافتش سه سال و نه ماه طول كشيد انتهى


منبع : سايت مذهبي حضرت عباس



نظرات شما عزیزان:

bidbux
ساعت23:28---11 مرداد 1392
سلام

دوست داری اینترنت برات یه منبع درآمد کلان باشه؟! میزان درآمدت در ماه میتونه تا چندین میلیون تومن باشه و فقط و فقط به پشتکار خودت بستگی داره. وقت زیادی هم ازت نمیگیره... به هیچ سرمایه اولیه ای هم نیاز نداری... بنابراین توصیه میکنم حتما امتحان کنی و مطمئن باش که ضرر نمیکنی. برای اطلاعات تکمیلی به آدرس زیر بیا...

http://bid.loxblog.com






پاسخ: سلام ممنون


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاریخ : جمعه 11 مرداد 1392 زمان : 22:52

نویسنده : اميرعباس دسته بندي : همه مطالب اعمال ماه ربيع الاوّل
PostRateBlock /endPostRateBlock OnlyMorePostBlock
نمایش این کد فقط در ادامه مطلب
/endOnlyMorePostBlock

برچسب‌ها: اعمال شب ليلة المبيت در ماه ربيع الاول , اعمال شب ليلت المبيت , اعمال ماه ربيع الاول , ماه ربيع الاول , اعمال ربيع الاول , روز ليلت المبيت , شب ليلت المبيت , اعمال روز ليلت المبيت , اعمال روز ليلت المبيت در ماه ربيع الاول , اعمال روز هاي ماه ربيع الاول , روز هاي ربيع الاول , اعمال روزها و شب هاي ربيع الاول , اعمال شب هاي ربيع الاول , دعاي روز ليلت المبيت , دعاي شب ليلت المبيت , دعاي روز و شب ليلت المبيت , اعمال شب و روز ليلت المبيت , اعمال روز و شب ليلت المبيت,

(نظر)

محبوب کن - فیس نمافيس بوك

RelatedPostsBlock /endRelatedPostsBlock CommentBlock
ارسال برای این مطلب
این توسط [Comment_Author] در تاریخ [Comment_Date] و [Comment_Time] دقیقه ارسال شده است

[Comment_Gavator]

[Comment_Content]


[Comment_Form] [Comment_Page]
/endCommentBlock